Netflix. Gigant streamingu będzie jeszcze większy.

Niedawne posunięcie Netflixa ograniczające udostępnianie haseł do platformy zwiększyło liczbę subskrybentów o prawie 6 milionów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, co daje łącznie 238 milionów subskrybentów na całym świecie. Netflix ogłosił plany ograniczenia udostępniania na początku tego roku po pierwszej utracie abonentów od dekady w 2022 roku.

Niedawna decyzja o oferowaniu tańszych, wspieranych reklamami poziomów również odegrała rolę w tym wzroście liczby kont. Pomoże to utrzymać giganta transmisji strumieniowej w obliczu strajków aktorów i pisarzy , zwolnień i obaw związanych z wpływem rosnących kosztów utrzymania na wydatki na subskrypcję.

W rzeczywistości wiodąca pozycja Netflix przez ponad ćwierć wieku dała mu już solidną przewagę nad rosnącą grupą konkurentów, jeśli chodzi o przyciąganie i utrzymywanie widzów. W marcu 2023 r. Netflix odpowiadał za 7,3% czasu oglądania telewizji w USA , czyli więcej niż usługi streamingowe Prime Video, Disney+, HBO Max i amerykańska sieć NBCUniversal’s Peacock razem wzięte.

Netflix osiągnął swoją pozycję, przyciągając dużą liczbę widzów, a następnie wykorzystując dane o ich zwyczajach oglądania, aby stale aktualizować swój algorytm, aby poprawić ich wrażenia z oglądania. Strategia ta zapewniła również firmie możliwości finansowe umożliwiające przejście od zwykłej dystrybucji treści do faktycznego tworzenia własnych programów i filmów, takich jak Stranger Things (2016), House of Cards (2013) i Roma (2018).

Ale ponieważ branża strumieniowego przesyłania wideo stała się z biegiem lat bardziej konkurencyjna, Netflix musiał ciągle zmieniać swój model biznesowy, aby przetrwać. Niezależnie od przyjętego podejścia, ważną rolę w jego sukcesie odegrała strategia zwana „ efektami sieciowymi ” – kiedy wartość produktu rośnie wraz z liczbą klientów.

Efekty sieciowe

Założona w 1997 roku firma Netflix zaczęła od wysyłania filmów DVD pocztą. Ta usługa oparta na subskrypcji była oferowana z ceną 19,95 USD (15,42 GBP) i bez terminów płatności ani opłat za opóźnienia.

Stosunkowo niska cena pomogła zbudować początkową masę krytyczną użytkowników, wywołując efekt sieciowy. Ponieważ coraz więcej użytkowników dołączało do platformy, firma mogła kupować więcej treści. Przyniosło to korzyści istniejącym użytkownikom i przyciągnęło nowych. Powiązał wartość rejestracji z liczbą użytkowników.

Netflix przeszedł na strumieniowe przesyłanie filmów i programów przez Internet dziesięć lat po premierze – na długo przed potencjalną konkurencją . Ponownie wykorzystała wiedzę, którą rozwinęła na rynku dostarczania treści wideo oraz dane z już dużej bazy abonentów, aby uruchomić ofertę transmisji strumieniowej online.

Od tego czasu model biznesowy Netflix jest nadal wzmacniany przez efekty sieciowe. Pomogło to zwiększyć inwestycje firmy we własne treści, a także wzmocnić algorytm, którego używa do sugerowania, co powinieneś obejrzeć dalej.

Podbijanie treści

Reżyserzy chcą, aby ich filmy obejrzało jak najszersze grono odbiorców, jednocześnie otrzymując za swoją twórczość wysoką cenę. Duża baza użytkowników Netflix oznacza, że ​​może rozłożyć koszty programu na dużą liczbę użytkowników, zapewniając twórcom treści pośrednie efekty sieciowe . Uruchamia to również pozytywny cykl dla użytkowników, którzy wracają na platformę dzięki rosnącej ilości i różnorodności treści.

I tu tkwi siła Netflixa. Tworzenie własnych treści skierowanych do zróżnicowanego użytkownika. Zaczynając od Lilyhammer w 2012 roku, zdywersyfikował swój model biznesowy, od prostej dystrybucji do producenta bardzo udanych i popularnych programów telewizyjnych, w tym The Crown (2016) i Squid Game (2021). Rozpoczęła także produkcję nagradzanych filmów wysokiej jakości, takich jak Irlandczyk (2019) i The Trial of the Chicago 7 (2020).

W latach 2020-2022 oryginalne produkcje Netflix były najbardziej poszukiwanymi oryginałami na świecie. W pierwszym kwartale 2022 r. miał 45,2% udziału w rynku , choć był to spadek w stosunku do poprzednich kwartałów . Wzrost liczby subskrybentów w dłuższej perspektywie pozwolił firmie na większe inwestycje w rozwój własnych treści, co z kolei przyciągnęło więcej subskrybentów.

To esencja pozytywnych efektów sieciowych: ludzie oglądają treści Netflixa, a on analizuje uzyskane w ten sposób dane, aby poznać preferencje i zachowania klientów. Przekłada się to na tworzenie treści dostosowanych do tego, co widzowie chcą zobaczyć. Oczywiście Netflix inwestował również w tym okresie w zaawansowane technologie, aby opracować swój algorytm, aby mógł podejmować decyzje o kontynuacji lub anulowaniu programu lub nakręceniu filmu.

Rosnąca konkurencja

Sektor transmisji strumieniowej dojrzewa , ponieważ liczba abonentów u większości dostawców stabilizuje się.

Nie mogąc już liczyć na duże przepływy nowych użytkowników, Netflix musi zwiększyć przychody od dotychczasowych użytkowników. Zaczęło się od stworzenia podstawowej subskrypcji, która zawiera reklamy i nie może być udostępniana, a także subskrypcji standardowych i premium. Te ostatnie nie mają reklam i umożliwiają abonentom dodawanie innych osób po obniżonych stawkach. Ten model biznesowy jest podobny do planów rodzinnych Spotify .

Firma jest świadkiem rosnącego wskaźnika rezygnacji, ponieważ jej użytkownicy przechodzą na nowych konkurentów – w zeszłym roku został wyprzedzony przez Disneya pod względem liczby użytkowników. Jednak Netflix nadal jest liderem na rynku pod względem przychodów na abonenta i czasu spędzonego na platformie.

Ponieważ sektor streamingu wciąż się rozwija, kolejnym wyzwaniem Netflix będzie dalsze angażowanie obecnych użytkowników swojej platformy poprzez inwestowanie tych pieniędzy w tworzenie wysokiej jakości programów i filmów. Rzeczywiście, zgodnie z najnowszymi wynikami, roczne wolne przepływy pieniężne Netflix – pieniądze, które musi wydać na takie rzeczy jak treści – przekroczyły poprzednie szacunki 3,5 miliarda USD i osiągnęły 5 miliardów USD.

Widzowie na całym świecie powinni mieć oko na to, co Netflix wyprodukuje w następnej kolejności, aby zapewnić rozrywkę swoim użytkownikom.

___________________________________________________________________________

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij

Popularne