Podczas testów na torze Dubai Autodrome Battista pobił rekord prędkości od 0 do 60 mil na godzinę (96 km/h), 100 km/h (62 mil na godzinę), 120 mil na godzinę (193 km/h) i 200 km/h ( 124 mph) sprintów, pokazując, jak niezwykły jest naprawdę elektryczny układ napędowy Rimaca.
0-60 (0-96 km/h) zajęło Battiście zaledwie 1,79 sekundy, podczas gdy sprint do 100 km/h (62 mph) został osiągnięty w 1,86 sekundy. W dawnych czasach przyspieszenie pojazdów elektrycznych zaczynało spadać po przekroczeniu 100 km/h.
Inaczej jest w przypadku Pininfarina Battista. W rzeczywistości osiągnął 120 mil na godzinę (193 km/h) w 4,49 sekundy i 200 km/h (124 mil na godzinę) w zaledwie 4,79 sekundy, co czyni go nieco szybszym nawet niż samochód Formuły 1.
Battista hamuje równie dobrze, jak przyspiesza, do tego stopnia, że ustanowił również rekord najszybszego hamowania elektrycznego na świecie , zatrzymując się od 100 km/h na zaledwie 31 metrach (101,7 stopy).
„Jestem dumny, że nasz nowy elektryczny hyper GT spełnia obietnice, które złożyliśmy, kiedy określaliśmy nasz plan rozwoju” – powiedział Paolo Dellacha, dyrektor ds. produktów i inżynierów Automobili Pininfarina. „W Battista osiągnęliśmy wydajność przekraczającą nasze pierwotne, ekstremalne cele. U podstaw tego wyniku leżą doskonale zoptymalizowane rozłożenie ciężaru i nisko położony środek ciężkości. Połączenie niestandardowego tuningu podwozia i zawieszenia, opon sprawdzonych przez wiele tysięcy mil testowych oraz czterosilnikowego wektorowania momentu obrotowego zapewniającego niespotykaną moc sprawia, że Battista jest najszybciej przyspieszającym samochodem dopuszczonym do ruchu drogowego na świecie”.
Testy wydajności Battisty przeprowadzone przez Pininfarinę mają miejsce wkrótce po tym, jak Rimac ustanowił nowy rekord prędkości maksymalnej pojazdu elektrycznego w Nevera, osiągając 256 mil na godzinę (412 km/h). Silniki elektryczne pochodzące z firmy Rimac w modelu Battista wytwarzają razem niezwykłą moc 1900 KM i moment obrotowy 1725 lb-ft (2340 Nm).
Jeszcze bardziej imponujące jest to, że może przejechać do 296 mil (476 km) na jednym ładowaniu, chociaż oczywiście spada to dramatycznie przy wielokrotnym uruchamianiu hipersamochodu do 60 mil na godzinę i więcej.