Mimo, iż Tesla sprzedała w 2023 roku blisko dwa miliony aut, to nie ona zostanie liderem w swojej dziedzinie. Nowy król nadchodzi z Chin i nazywa się BYD.
Był rok 2011. W trakcie udzielonego dla BloombergTV wywiadu, Elon Musk w odpowiedzi na sugestię dziennikarki, że to BYD może stanowić realne zagrożenie dla Tesli wybuchł śmiechem.
In 2011, Elon Musk scoffed at the idea of BYD competing with Tesla in a Bloomberg TV interview.
Now, the Chinese carmaker is set to become the world’s No. 1 EV maker https://t.co/Ilio0p6mYG pic.twitter.com/EX4mwqbdq7
— Bloomberg (@business) December 27, 2023
Dziś Muskowi musi być nie do śmiechu, gdy obserwuje rozwój lekceważonego konkurenta zwłaszcza, że ten zakończy roczną sprzedaż na poziomie trzech milionów aut. W ten sposób droga do uzyskania tytułu największego na świecie producenta pojazdów akumulatorowo – elektrycznych staje się kwestią czasu.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat BYD opracował przeszło 13 tysięcy patentów. Jego główny konkurent czyli Tesla w analogicznym czasie zgłosiła ledwie 863 wnioski patentowe.
W ten sposób BYD trafia do superdziesiątki liderów sprzedaży elektryków: wyprzedza Suzuki z 3,01 mln i tuż za Fordem z 3,95 mln, Hondą z 3,97 mln, GM z 4,87 mln, Renault-Nissan-Mitsubishi ze sprzedażą 6,28 mln, Stellantis z 6,4 mln, Hyundai Group z 6,89 mln, Volkswagen ze sprzedażą 8,8 mln i Toyota z oczekiwanymi 10,65 mln.