Opera w Sydney to fantastyczna kombinacja betonowych muszli. Wiesz, że mogła wyglądać inaczej?

W lutym 1956 Joseph Cahill, kolejarz który został premierem Nowej Południowej Walii – ogłosił międzynarodowy konkurs na budowę „Opery Narodowej w Bennelong Point w Sydney”.

 

15 lutego 1956 roku Premier Cahill ogłosił międzynarodowy konkurs na „National Opera House w Bennelong Point”. Wytyczne konkursowe zostały zawarte w 25-stronicowej książeczce znanej jako Brązowa Księga i zawierały czarno-białe zdjęcia Bennelong Point. Uczestnicy byli zobowiązani do rejestracji w konkursie, wnosząc opłatę w wysokości 10 funtów australijskich.

Konkurs pozwalał architektom na zgłaszanie dowolnej liczby rysunków, o ile były one czarno-białe. Nie ustalono żadnego limitu budżetu dostępnego do zbudowania zwycięskiej pozycji. Zwrócono uwagę, że architekci musieliby zapewnić miejsce na co najmniej 100 samochodów, aby zaparkować na miejscu – głównie te należące do orkiestry!

9 kwietnia 1956 r. Duński architekt Jørn Utzon obchodził swoje 38. urodziny i rozpoczął pracę w swoim biurze w Hellenbaek na północ od Kopenhagi, nad swoimi projektami konkursowymi. Wysłał swoje 12 prac do Sydney tuż przed zakończeniem konkursu w grudniu.

Tak dziwaczna jest gama betonowych muszli architekta Jørna Utzona, że ​​nie mogliśmy przestać się zastanawiać, jak mogły wyglądać niektóre z pozostałych 222 zgłoszeń konkursowych.

Jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Australii – Budget Direct przyjrzała się projektom oraz zajęła obróbką cyfrową oraz zaprezentowała światu. Wybraliśmy pięć naszym zdaniem najciekawszych prac konkursowych. Przekonajmy się, jak mogła wyglądać Opera w Sydney, gdyby Jury wstało lewą nogą, albo oblało się kawą.

Philadelphia Collaborative Group

Zdobywcy drugiego miejsca, podobnie jak zwycięski projekt został zainspirowany muszlą i miała wykorzystywać najbardziej wymyślne formy wykorzystania betonu. Autorem projektu był Geddes Brecher Qualls Cunningham.

Peter Kollar i Baltazar Korab

To najwyżej oceniany projekt autorstwa uchodźców z komunistycznych Węgier. Projekt zajął czwarte miejsce.

Vine And Vine

Kelly i Gruzen

Sir Eugene Goossen

Chociaż projekt stworzony przez Sir Eugene Goossena nigdy nie wszedł do konkursu, mógł zostać zrealizowany, ponieważ projektant miał znaczący wpływ polityczny.

Gossen był nie tylko dyrygentem Sydney Symphony Orchestra, ale także dyrektorem Państwowego Konserwatorium Muzycznego NSW i jednym z kluczowych głosów postulujących budowę opery.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij

Popularne