Od 11- ego listopada światowe kina podbija film „Czarna Pantera: Wakanda Forever”, a Lexus świętuje to wydarzenie wyjątkową wersją swojego suva RX 500h, bowiem studenci Adidas School of Experiential Education in Design przygotowali design auta tak, by stało się niejako ambasadorem rzeczywistego państwa.
Dziękujemy, że nas czytasz! Będziemy ogromnie wdzięczni, jeśli zdecydujesz się wesprzeć Srebrny Kompas na Zrzutce! Dziękujemy!
Zewnętrzna część jest wykończona w tym samym odcieniu fioletu, który można znaleźć w większości kolekcji Wakanda Forever, znajdziemy również inkrustowany wzór rombu, inspirowany naszyjnikiem ze szponów Czarnej Pantery. Złote detale, którymi ozdobiona jest karoseria stanowi nawiązanie do uniformu tytułowego bohatera.
Na filmie, który obejrzysz poniżej zauważysz specjalne emblematy na wielu elementach karoserii i kół. To zapisy wykonane według alfabetu Wakandy. Z tyłu pojazdu, jak przystało na rasowy pojazd godnie reprezentujący swój kraj znajdziemy coś, co wyróżnia Wakandę, ale również opisuje cacko Lexusa. To napis Vibe – Branium.
Za to wewnątrz kipi od luksusowego designu. Złote wzory, unikalne wstawki, elementy nawiązujące do filmowego materiału „oddającego” energię. Przy okazji: to samo rozwiązanie zastosowano w nowej linii butów Adidasa: Adidas 4D – FWD.
Lexus podkreśla znaczenie projektantów, którzy otrzymują wolną rękę w kreowaniu swoich prac:
„Lexus jest pasjonatem wspierania przyszłych projektantów” — powiedziała Sabina Charfauros-Redmon, dyrektor kreatywny Lexus International. „Uważamy, że adidas SEED reprezentuje nową normę, która otwiera drzwi dla kobiet BIPOC w przestrzeni projektowej. To szczególny moment, w którym młodzi twórcy mają możliwość rozciągnięcia swojej kreatywności poza ich własne zrozumienie. Lexus wierzy w tę narrację i cieszy się, że może być częścią tego procesu”.