środa, 21 maja, 2025
spot_img

Najnowsze

wesprzyj

album fotograficzny

powiązane

spot_img

Twój wierny sługa podczas wycieczki czyli kim jest rezydent turystyczny

Rezydent jest osobą pierwszego kontaktu, jeśli coś podczas wakacji idzie nie tak, ale również koordynuje transfery i przydziela klientów do odpowiedniego autokaru na lotnisku po wylądowaniu.

Po wylądowaniu na miejsce i po odebraniu bagażu przywita Was rezydent biura podróży – głównego organizatora. Rezydent sprawdzi na liście obecności, czy dotarliście na miejsce i skieruje Was do odpowiedniego autokaru, który zawiezie Was z lotniska do wybranego hotelu.

W zależności, ilu jest podróżujących, opiekun może wsiąść do autokaru i opowiedzieć o ważnych rzeczach oraz o miejscu, w którym będziecie wypoczywać. Zdarza się, że rezydent jest podczas kwaterowania się gości w hotelu, jednak nie musi tam być.

Po zakwaterowaniu, jeśli zobaczycie, że dostaliście np. nie ten pokój, który zarezerwowaliście, powinniście najpierw udać się do recepcji i wyjaśniać zaistniałą sytuację. Jeśli napotkacie jakieś trudności i nie będziecie mogli samodzielnie rozwiązać kłopotliwej sytuacji, wtedy możecie skontaktować się z rezydentem.

Jeśli okaże się, że będzie trzeba zgłosić reklamacje po powrocie koniecznie, należy mieć odpowiedni dokument, który właśnie ta uprawniona do tego osoba, wyda go Wam. Inaczej reklamacja po powrocie może zostać nieuznana lub wydłuży to znacznie cały proces reklamacyjny.

Opiekun klientów na miejscu również sprawuje dyżury w hotelach dlatego, jeśli coś Wam się w ciągu najbliższych dni wakacji nie spodoba lub będzie niezgodne z tym, co jest w rezerwacji, warto to zgłosić. Również podczas takiego spotkania możecie zakupić wycieczkę fakultatywną, jeśli nie zrobiliście tego wcześniej.

Najlepiej kupić taką wycieczkę znacznie wcześniej i zaplanować swój wypoczynek jeszcze przed wylotem. Wtedy nie musicie się ograniczać do wycieczki oraz oferty tylko jednego organizatora, który jest na miejscu. Czasami przedstawiciel biura podróży ma znacznie mniejszą ofertę niż ta, którą oferujemy na stronie internetowej. Poza tym, jeśli wybierzecie przed podróżą fakultet, który jest np. wycieczką wysokiego ryzyka, będziecie mogli od razu dokupić odpowiednie ubezpieczenie.

Często nieoceniona jest pomoc rezydenta podczas odprawy na lot powrotny do kraju. Osoba ta jest przy turystach i reaguje na zaistniałe sytuacje, które często potrafią się pojawić.

Rezydent na miejscu zna lokalne zwyczaje oraz biegle posługuje się językiem obcym dlatego, jeśli podróżni mają różnego rodzaju pytania, czy rozterki – taka osoba często okazuje się bardzo pomocna. Wielu turystów bardzo docenia, że jest ktoś, kto w razie trudnych i losowych sytuacji będzie służył im pomocą poza miejscem ich zamieszkania.

Dlatego tak ważne jest, aby tego typu serwis był na miejscu. Oczywiście nie każdy z tego musi korzystać. Jednak każdy klient wylatujący za pośrednictwem biura podróży ma pewność, że w razie dużego opóźnienia lotu, opiekun skoordynuje cały proces i np. zorganizuje nocleg w hotel i udzieli wszystkich potrzebnych informacji klientom.

Pamiętaj, że rezydent stacjonuje na kierunkach, do których lata czarter. Przy wyborze kierunku z dojazdem własnym, przedstawiciela biura podróży raczej nie będzie.

 

Autor

  • Przemysław Saracen

    Dziennikarz, pisarz i człowiek pracy najemnej. Autor książki "Dzikie historie: Norwegia". Założyciel i wydawca magazynu "Srebrny Kompas". Autor w serwisie "Posty.pl" oraz współpracownik lokalnego magazynu "Tu Lubin". Finalista polskiej edycji międzynarodowego konkurs scenariuszowego Hartley - Merill utworzonego przez Roberta Redforda. Wychowałem się w duchu Tony`ego Halika, małżeństwa Gucwińskich oraz komiksowych przygód Kajka i Kokosza i tarapatów, w jakie pakował się literacki wojak Szwejk. Lubię wszystko, co dobre i oryginalne. Czasem dobra rozmowa jest bardziej fascynująca, niż najbardziej wymyślny film.

    View all posts

 

Więcej od Autora