Geely planuje kilka nowych pojazdów elektrycznych opartych na architekturze SEA
Mimo iż wciąż nie wiemy, jak to auto będzie wyglądać, wciąż możemy mieć niezłe wyobrażenie jak to cudo wygląda. Na przykład z przodu nie sposób nie zauważyć ostrych diodowych świateł do jazdy dziennej.
Profil boczny jest również dosyć wyrazisty. Widzimy, że EV ma bardzo długą maskę, a także spadzistą linię dachu i zwężające się słupki C, które przypominają nam te z Porsche Taycan. Wydaje się również, że nowy Geely będzie miał podświetlane klamki drzwi, które są równo z karoserią. Umiejscowienie klamek tylnych drzwi sugeruje również, że EV będzie miał drzwi z tyłu.
Car News China informuje, że nowy pojazd będzie miał około 4900 mm długości, co czyni go nieco większym niż BYD Seal, ale odrobinę mniejszym niż Zeekr 001.
EV może opierać się na architekturze Geely SEA, z której korzystają już pojazdy marek Zeekr, Smart, Jidu, Radar, Polestar i Lotus. Wykorzystanie istniejącej platformy, a także ewentualne wykorzystanie zestawu akumulatorów i silników elektrycznych pochodzących od innych marek Geely, nieuchronnie przyczyni się do obniżenia kosztów oraz przyspieszenia rozwoju i wprowadzenia pojazdu na rynek.
Geely nie tylko wprowadza na rynek jeden nowy samochód elektryczny, lecz planuje wprowadzenie na rynek innego typu aut.
Lokalne media sugerują, że pojazdy klasy podstawowej będą sprzedawane pod marką Geometry, pojazdy średniej klasy jako modele Geely, a modele flagowe będą sprzedawane pod marką Zeekr.