Więcej

    Tak Rosjanie budują największy transportowiec świata. Mają rozmach s…syny!

    Jeśli myślicie, że nie da się być większym niż słynny postradziecki samolot transportowy AN- 225 Mrija to czeka was rozczarowanie. Rosjanie pracują nad potworem, który niebawem wzniesie się w powietrzu. Ma mieć niesamowite osiągi. Sprawdźmy.

    Do tej pory największym samolotem transportowym, jakie widziało ludzkie oko był poniższy AN- 225 Mrija:

    Tymczasem rosyjskie Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło wymagania, jakie powinien spełniać nowoczesny transportowiec nawet nie dnia dzisiejszego, co przyszłości.

    Trzeba przyznać, że – cytując klasyka:

     

    Samolot ma być częścią większego projektu obronnego (!) o ogólnej nazwie PAK i oznacza w wolnym tłumaczeniu “przyszły kompleks lotniczy”. W tym przypadku mamy do czynienia z oznaczeniem PAK- WTA oznaczający dodatkowo wojenno transportowe lotnictwo.

    Samolot, już ochrzony mianem “Słoń” to Iliuszyn – 106, a prace projektowe trwają od początku 2021 roku.

    Wymagania minimum postawione przed “Słoniem” to 80 ton ładunku na dystansie 5 tysięcy kilometrów. Długość przedziału ładunkowego ma wynieść conajmniej 27,5 metrów.

    Szerokość kadłuba to 5,8 metra a wysokość 4,4 metra i jest to spowodowane potrzebą przenoszenia systemów OPL, jak rówież naziemnych przenośnych stacji radiolokacyjnych, ale nie tylko. Samolot powinien być w stanie przetransportować rozmontowane helikoptery oraz samoloty bojowe.

    Ił- 106 ma być wyposażony w cztery turboodrzutowe silniki, co pozwoli na lot n wysokości ok. 12 km z prędkością przelotową 850 km/godzinę. Co ciekawe, samolot mimo wszystko będzie ustępował samolotowi Antonowa, mowa o modelu AN- 124, który obecnie  87,5 tony na dystansie 5 tysięcy kilometrów.

    Ił- 106 będzie mógł lądować na tzw. “przygodnych” lotniskach, co ma wspomóc logistycznie transport broni oraz zaplecza technicznego w zależności od miejsca, w którym odbywa się konflikt zbrojny. Oprócz tego transportowiec będzie mógł tankować w powietrzu.

    Dotychczas poniesione koszty związane z pracami nad “Słoniem” wynoszą blisko 3,22 milionów USD, jednak prawdziwa kwota nie jest znana.

    Obecnie szacuje się, że produkcja samolotu będzie opłacalna przy zamówieniu minimum 80 sztuk maszyn, co zakłada plan rosyjskiego Ministerstwa Obrony Narodowej.

    Trwa również dyskusja nad wyglądem chluby rosyjskiej armii przyszłości. Choć decydenci chcieliby, aby była to piękna konstrukcja widoczna na zdjęciu czołowym wpisu, to bardziej realna jest wizualizacja taka jak na poniższej grafice.

    Oba warianty wizualne przygotowało biuro projektowe Iljuszyna. W zależności od nastroju jest na co popatrzeć 😉

    Drewniak
    Lubię nic nie robić. Mało zarabiam, bo mało robię. W SK robię nowinki i takie tam różne nie wymagające inwencji. Staram się, byście mieli dostęp do ciekawych informacji. Przemo chce docisnąć mi śrubę, bo twierdzi że i tak nic nie robię. I ma rację.
    Udostępnij
    Tagi

    Najnowsze

    Polecamy

    Zobacz również

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here