Więcej

    Sparebank 1 ostrzega przed oszustwami

    W wiadomościach e-mailach i SMS-ach oszuści podszywają się pod Sparebank 1, używając w tym celu logo i szaty graficznej banku. W otrzymanej wiadomości klient jest zwykle informowany, że jego karta i konto zostały dezaktywowane z powodu wykrytej, podejrzanej aktywności. Oszuści dołączają również link do fałszywej strony Sparebank 1.

    • SpareBank 1 nigdy nie komunikuje się z klientami w ten sposób i chcemy podkreślić, że ten e-mail nie pochodzi od nas. Zdecydowanie odradzamy naszym klientów klikanie tego łącza, ostrzega Christine Meling Christensen, pełniąca obowiązki dyrektora ds. komunikacji w SpareBank 1.

    To oszustwo jest określane jako «phishing w czasie rzeczywistym» (real time phishing). Trudno jest z tym walczyć, ponieważ przestępcy stale używają nowych adresów e-mail i numerów telefonów.

    • Informacje o nowych domenach i próbach oszustw są dla nas niezwykle ważne i zachęcamy wszystkich, którzy się zetkną z podejrzanymi działaniami, aby informowali o tym swój bank. Aktywnie pracujemy nad przeciwdziałaniem phishingowi, a praca ta staje się dla nas łatwiejsza, gdy klienci zgłaszają przypadki podejrzanej aktywności – mówi Christensen.

    Phishing jest to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia określonych informacji (np. danych logowania, szczegółów karty kredytowej) albo nakłonienia ofiary do innych określonych działań. Phishing przeprowadzany jest najczęściej za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS-ów.

    Przemek Saracen
    Wychowałem się w duchu Tony`ego Halika, małżeństwa Gucwińskich oraz komiksowych przygód Kajka i Kokosza i tarapatów, w jakie pakował się literacki wojak Szwejk. Lubię wszystko, co dobre i oryginalne. Czasem dobra rozmowa jest bardziej fascynująca, niż najbardziej wymyślny film.
    Udostępnij
    Tagi

    Najnowsze

    Polecamy

    Zobacz również

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here