Więcej

    Opera w Sydney to fantastyczna kombinacja betonowych muszli zadziwiających świat. Wiesz, że mogła wyglądać inaczej?

    Zdjęcie ilustracyjne: Pixabay

    W lutym 1956 Joseph Cahill, kolejarz który został premierem Nowej Południowej Walii – ogłosił międzynarodowy konkurs na budowę „Opery Narodowej w Bennelong Point w Sydney”.

    15 lutego 1956 roku Premier Cahill ogłosił międzynarodowy konkurs na „National Opera House w Bennelong Point”. Wytyczne konkursowe zostały zawarte w 25-stronicowej książeczce znanej jako Brązowa Księga i zawierały czarno-białe zdjęcia Bennelong Point. Uczestnicy byli zobowiązani do rejestracji w konkursie, wnosząc opłatę w wysokości 10 funtów australijskich.

    Konkurs pozwalał architektom na zgłaszanie dowolnej liczby rysunków, o ile były one czarno-białe. Nie ustalono żadnego limitu budżetu dostępnego do zbudowania zwycięskiej pozycji. Zwrócono uwagę, że architekci musieliby zapewnić miejsce na co najmniej 100 samochodów, aby zaparkować na miejscu – głównie te należące do orkiestry!

    9 kwietnia 1956 r. Duński architekt Jørn Utzon obchodził swoje 38. urodziny i rozpoczął pracę w swoim biurze w Hellenbaek na północ od Kopenhagi, nad swoimi projektami konkursowymi. Wysłał swoje 12 prac do Sydney tuż przed zakończeniem konkursu w grudniu.

    Tak dziwaczna jest gama betonowych muszli architekta Jørna Utzona, że ​​nie mogliśmy przestać się zastanawiać, jak mogły wyglądać niektóre z pozostałych 222 zgłoszeń konkursowych.

    Jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Australii – Budget Direct przyjrzała się projektom oraz zajęła obróbką cyfrową oraz zaprezentowała światu. Wybraliśmy pięć naszym zdaniem najciekawszych prac konkursowych. Przekonajmy się, jak mogła wyglądać Opera w Sydney, gdyby Jury wstało lewą nogą, albo oblało się kawą.

    Philadelphia Collaborative Group

    Zdobywcy drugiego miejsca, podobnie jak zwycięski projekt został zainspirowany muszlą i miała wykorzystywać najbardziej wymyślne formy wykorzystania betonu. Autorem projektu był Geddes Brecher Qualls Cunningham.

    Peter Kollar i Baltazar Korab

    To najwyżej oceniany projekt autorstwa uchodźców z komunistycznych Węgier. Projekt zajął czwarte miejsce.

    Vine And Vine

    Kelly i Gruzen

    Sir Eugene Goossen

    Chociaż projekt stworzony przez Sir Eugene Goossena nigdy nie wszedł do konkursu, mógł zostać zrealizowany, ponieważ projektant miał znaczący wpływ polityczny.

    Gossen był nie tylko dyrygentem Sydney Symphony Orchestra, ale także dyrektorem Państwowego Konserwatorium Muzycznego NSW i jednym z kluczowych głosów postulujących budowę opery.

     

     

    Drewniak
    Lubię nic nie robić. Mało zarabiam, bo mało robię. W SK robię nowinki i takie tam różne nie wymagające inwencji. Staram się, byście mieli dostęp do ciekawych informacji. Przemo chce docisnąć mi śrubę, bo twierdzi że i tak nic nie robię. I ma rację.

    Jeśli uznasz, że nasze pisanie jest coś warte, wesprzyj SK 🙂 Dziękujemy!

    Udostępnij
    Tagi

    Najnowsze

    Sierpniowe pożary lasów biją rekordy emisji dwutlenku węgla i przebijają roczną “produkcję” Indii.

    Wszystko idzie ku „najlepszemu”: tylko w wakacje światowe pożary wyemitowały rekordową ilość dwutlenku węgla przekraczając roczną „produkcję” Indii. W zeszłym miesiącu świat ustanowił nowy przerażający...

    Niewidzialne staje się widzialne, czyli 47 edycja konkursu fotograficznego Nikona

    Uwielbiamy w „Srebrnym Kompasie” fotografie. Zdajemy sobie sprawę, że są momenty, których nie opowiedzą najbardziej wspaniałe słowa, opowieści, wiersze i reportaże. Czasem jedno zdjęcie...

    Polecamy

    Zobacz również

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Hej, zauważyliśmy, że używasz blokera reklam

    Będziemy wdzięczni, jeśli wyłączysz swojego blokera reklam podczas korzystania ze "Srebrnego Kompasu".

    Staramy się, byś codziennie otrzymywał unikalne treści, których nie zobaczysz gdzie indziej.

    Serdecznie dziękujemy i życzymy fajnych wrażeń!