16.6 C
Sobótka
sobota, 21 maja, 2022
Strona głównaWiedza | HistoriaTechnikaNajwiększy samolot na świecie odbył swój piąty testowy lot

Największy samolot na świecie odbył swój piąty testowy lot

Powiązane historie

Firma Stratolaunch ogłasza pomyślne zakończenie piątego lotu testowego Roc, największego latającego samolotu na świecie. Samolot leciał przez 4 godziny i 58 minut nad pustynią Mojave i osiągnął wysokość 6858 m.

W piątym locie zadebiutował nowy pylon na centralnym skrzydle samolotu, który będzie używany do przenoszenia i wypuszczania pojazdów hipersonicznych Talon-A. Sprzęt składa się z mini-skrzydła i adaptera, który jest zbudowany z aluminium i włókna węglowego. Waży około 8000 funtów i zajmuje 14 stóp rozpiętości skrzydeł na poziomie 95 stóp, zapewniając odpowiednią przestrzeń między podwójnymi kadłubami samolotu.

Pojazdy Talon-A to napędzane rakietami, autonomiczne stanowiska testowe wielokrotnego użytku, przewożące konfigurowalne ładunki przy prędkościach powyżej Mach 5. Możliwość takiego stanowiska testowego umożliwia dostęp do hipersonicznego środowiska lotu, które ma kluczowe znaczenie dla badań naukowych, rozwoju technologicznego i demonstracji komponentów.

Wstępne wyniki celów testowych obejmują:

  • Walidacja ogólnych osiągów i właściwości pilotażowych statku powietrznego, z dodatkiem ostatnio zainstalowanego osprzętu pylonu
  • Ciągła walidacja działania podwozia, w tym funkcjonalność drzwi i alternatywne wypuszczanie podwozia

„Dzisiejszy udany lot potwierdza ważne ulepszenia sprzętowe samolotu przewoźnika” – powiedział dr Zachary Krevor , dyrektor generalny i prezes Stratolaunch. „Pylon jest kluczowym elementem naszego połączonego systemu startowego i jestem dumny z terminowych i jakościowych prac integracyjnych zespołu, które miały miejsce od czasu naszego ostatniego lotu testowego. To dzięki ich poświęceniu stale robimy postępy w kierunku osiągania kolejnych kamieni milowych testów w locie Talon-A jeszcze w tym roku”.

Oprócz testowania samolotu przewoźnika, zespół kontynuuje postępy w integracji systemów i testach funkcjonalnych dwóch pojazdów testowych Talon-A, TA-0 i TA-1 .

Zespół rozpoczął również produkcję trzeciego pojazdu, TA-2, pierwszego w pełni nadającego się do ponownego użytku pojazdu testowego naddźwiękowego. Firma przewiduje rozpoczęcie naddźwiękowych testów w locie i świadczenie usług klientom rządowym i komercyjnym w 2023 roku.

Nowe historie

Top 7 dni

ZOSTAW ODPOWIEDŹ